Mama Eyda: Buku Didik Anak Connect dengan Allah

16 June 2017

Buku Didik Anak Connect dengan Allah

Bedah Buku-Didik anak connect dengan Allah 


 
Siapa Allah?
Di mana Allah? 
Kenapa perlu solat?

Bukan mudah nak terangkan pada anak2 kecil kita.Buku ini ada jawapannya.

Idea dan tip- tip  santai dan mudah untuk didik anak - anak supaya dekatkan  diri dan juga bergantung hanya pada Allah.

Antara  kata- kata yang meyentuh hati saya.

"Mama jangan risau, Allah sentiasa menjaga saya.Selagi Allah ada, tiada apa yang akan bahayakan  saya tanpa izin  Allah s.w.t,kalau ada masalah saya akan adukan segalanya pada Allah".

Saya share salah satu sub topik lain yang meyentuh hati saya, malah saya sendiri dapat belajar darinya.

Allah lebih besar daripada masalah kita.



"Dialah Allah yang hidup dan berdiri sendiri,Allah tidak dipengaruhi rasa.mengantuk dan tidur. KepunyaanNya di langit  dan juga di bumi.Tidak ada yang boleh memberi syafaat kepada orang lain melainkan  mendapat keizinan Allah.

Hebatkan kekuasaanNya berbanding masalah kita.Dia mampu sediakan beribu- ribu jalan untuk kita.

Allahuakbar 

Teks/Foto :Eida Rashid 



No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi komen .. Salam ukhwah

Ya Allah..

Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan;aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan;aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil;dan aku berlindung kepada-Mu daripada bebanan hutang dan kekerasan manusia..

OUr LoVe JouRney.. Alhamdulillah..

Daisypath Anniversary tickers

My Beautiful Journey Copyright © 2016. Design by MaiGraphicDesign